-hirdetés- -hirdetés-

A tavalyi városi költségvetés kiemelkedő, közel 900 millió forintos felújítási összegeket hozott, jórészt pályázati sikerekből. Azonban pont a pályázati szakértő korábban megüresedett székének újbóli betöltésében hozták meg nehezen a döntést a képviselők – mert korábban azt egy másik fontos feladatkörrel, a településmarketinggel is kibővíteni szándékozták.

900 millió

A zárszámadás fontos pénzügyi elemzés, a város gazdálkodásának és fejlődésnek fokmérője. A testület április végi ülésén tárgyalhatta ezt, és sok pozitív megállapítást tehetett. Valóban nőtt a város vagyona és mellette stabil maradt a gazdálkodása, tőkeváltozása meghaladta a 165 millió forintot. A helyi cégek által befizetett iparűzési adó emelkedett, ami a cégek sikereit is jelenti. Ráadásul a fejlesztések, beruházások terén még soha nem költhetünk ennyit Jánossomorjára, közel 900 millió forintot. Ennek java pályázati győzelem, ám egy részük áthúzódott az idei évre, főként az ütemezés ésszerűsítése érdekében. (A 2019-es évre az iskola energetikai korszerűsítése és az orvosi kombinát belső felújítása maradt.)

A közel 900 millió beruházási-fejlődési keret a város pályázati sikereit is jelenti, amire a jövőben is koncentrálni kell. A mostani Uniós pályázati időszak végén járunk, ám maradványpénzekre még lehet pályázni, ebben a legfőbb cél a bölcsőde felújításának megvalósítása. Testvértelepülésünkkel, Nagyfödémessel közös Uniós pályázati lehetőségeink is vannak, de 2021-ben induló Uniós pályázati időszakra is már jövőre el kell kezdeni a felkészülést – mondta el Lőrincz György polgármester.

A sikerekben komoly része volt annak is, hogy pályázatírót alkalmazott a város, ám e pályázatírói állás már hosszú hónapok óta betöltetlen Jánossomorján. Most két fontos pozícióra szeretne egy szakembert felvenni az önkormányzat. A modern város megkerülhetetlen feladata ugyanis a marketing, a kommunikáció. Ebben évek óta lemaradása van Jánossomorjának, míg Mosonmagyaróváron vagy akár Lébényben is szakemberek, munkacsoportok végzik e feladatokat. Ezt már a ciklus eleji terveiben megfogalmazta a testület. Tavaly év végére településmarketing-szakértők bevonásával meg is alkotta saját markerting-stratégiáját. Azt a testület év eleji ülésén el is fogadta, ám a Pénzügyi-, Gazdasági- és Városfejlesztési Bizottság akkor úgy döntött, a szerteágazó terv megvalósításához, egyes elemei tökéletesítéséhez szakember felvételére van szükség. Most olyan embert keres Jánossomorja, aki a marketing és a pályázati feladatokat egyaránt elvégzi. Az egy országos álláshirdetési fórumon feladott hirdetésre már számosan jelentkeztek, köztük helyi is, ám nem megfelelő szakvégzettséggel. Az áprilisi ülésen több képviselő is azt kérte, a helyiek számára fokozottabban hirdesse meg az állást az önkormányzat. Volt, aki egyáltalán nem szeretne ilyen szakembert, de volt, aki a szakmai hozzáértést tartotta fontosnak, és volt, aki inkább azt, hogy helyi embert keressen a város. Ebből az egyet nem értésből aztán patthelyzet alakult ki. Így aztán a polgármester újabb ülést írt ki egy héttel későbbre, amikorra tisztázhatják a kérdéseket. A testület egyébként egy hivatali recepciós pozícióról is döntött az ülésen.

Egy héttel későbbi ülésén szoros szavazáson, de végül úgy döntött a képviselőtestület, hogy alkalmaz városmarketinggel és pályázatírással foglalkozó szakembert. A döntés szerint azonban e hónap közepéig meghosszabbítják a jelentkezési határidőt, jobban fókuszálva a helyben való meghirdetésre is, egyben remélve, hogy végzettségében, tapasztalatában is alkalmas helyi kollégát találnak, akit aztán majd a képviselőtestület is meghallgat.

Molnár Gábor képviselő mindkét szavazáson ellenezte a poszt alkalmazását, mint mondta, az őszi választások előtt szerinte ilyen kérdésekkel már nem kellene foglalkoznia a testületnek. Hozzá Dr. Kurunczi Károly és Dr. Mihályi Zsuzsanna csatlakoztak. Ugyanakkor Molnár Gábor kiemelte azt is, hogy mindenképpen helyi embert látna jónak egy ilyen poszt betöltésére, szeretné teljes mértékben átlátni, hogy ki és hogy kerül ide – ebben a formában pedig nem tudja támogatni a poszt kibővített visszaállítását. Nemes Csaba azt nehezményezte, hogy helyi fórumokon nem, csak országos álláskereső portálon hirdette meg a posztot a város. Mint mondta, nyilvánvalóan nézik e felületeket a helyi álláskeresők is, de mégis fontosnak és jelképesnek is tartja, hogy helyi fórumokon is jelenjen meg az álláshirdetés – ő a második szavazáson is ellenző álláspontot foglalt el.

A poszt létrehozásának támogatói pedig Lipovits Máté, Winkler László, Luka János, Bella Zsolt és Lőrincz György voltak, akik szerint komoly szükség van mind a településmarketing, mind a pályázatírói feladatok ellátására egy fejlődni akaró Jánossomorján.

Mire is jó a városmarketing?

A marketing-stratégia felmérte a város erősségeit, gyengeségeit. Felmérte milyen lehetőségeink vannak a turizmus, a helyi vállalkozások, a város gazdasági fejlesztése terén, és hogy ezek eléréséhez mit kell megvalósítania a városnak. Körvonalazta, hogy e fellendülés érdekében milyen eszközei vannak Jánossomorjának, illetve mit kell megteremtenie ehhez. Vizsgálta, mire építhetünk városarculatot, mik azok, amik egyedivé tehetik a várost akár országosan is, illetve mik segítségével tudja minél jobban megmutatja magát az ide érkezőknek Jánossomorja. Ugyanakkor a helyiek városról alkotott képét is vizsgálta, azt, hogy az itt lakók számára milyen a város, és mit kell tenni annak érdekében, hogy még otthonosabb legyen számukra Jánossomorja. A terv szándéka az is, hogy minél nagyobb, közös célokon alapuló összhangot teremtsen a lakók és az önkormányzat között, olyan várost erősítsen, ahol jó élni, ahol megvalósulhatnak a polgárok tervei, lehetőségeket kapnak céljaik eléréséhez.

Mindezek megvalósítása felé is jelölt ki lépéseket a terv. Ilyen például a kifelé és befelé történő kommunikáció erősítése, a város erősségeinek, pozitívumainak bemutatása, arculat és logó kialakítása, a helyieknek és az ide érkezőknek szóló programok, pályázatok, akciók, illetve a város és környéke értékeinek minél jobb kiaknázása, támogatása. A terv évtizedes lemaradást mutatott ki, amit a városfejlesztési bizottság elnöke, Luka János és Lőrincz György polgármester is marketinges-szakember alkalmazásával látott csak behozhatónak. Korábban kiemelték, ilyen területen már szinte az összes hazai nagy és kisvárosban alkalmaznak munkatársakat, ez a modern önkormányzatiság fontos része. Példaként hozták fel Lébény települést, amely modern kisvárosi arculatot épít, mind a lakók mind a turisták számára szerethető, figyelemfelkeltő elemekkel, eredményeit pedig megyeszerte ismerik. Ezzel szemben áll több képviselő, akik szerint e posztra, és a pályázatíróira egyaránt nincs ilyen formán, vagy egyáltalán szükség – lásd fent.

Meg kell jegyezni, hogy a városmarketing terv nagyon sok pontban egybevágó eredményeket, fejlődési lehetőségeket mutatott ki a korábban elkészült hosszú távú városfejlesztési tervvel, ami azt jelenti, hogy jó irányokba indulna el Jánossomorja…

 

JTV – HT

 

 

Instagram

Instagram has returned invalid data.