-hirdetés- -hirdetés-

Sokakat megrázó problémát simít el az önkormányzat a héten, amire nagyon várt a város. Újra aszfaltozták a Katica utcának gúnyolt, a hátsó vasúti átjárót a 86-os főúttal összekötő útszakaszt, ami jelentős könnyebbséget is jelenthet Jánossomorja forgalmának.

Megszokott látvány volt kátyú kátyú hátán a foltok miatt a helyi népnyelvben csak Katica utcának csúfolt szakaszon. A hátsó vasúti átjárót a 86-ossal összekötő út valóban fontos szakasz – lenne, ha lehetne rajta közlekedni. Ezt – a JTV által is évek óta felszínen tartott lehetőséget – a nyári vasúti építkezés miatt egy időre elterelt belterületi főúti forgalom miatt sokan belátták.

A héttől ez már sima ügy lesz. A felújítási munkák befejeződnek hamarosan, így a belterületi forgalmat jelentősen tehermentesítő út jöhet létre a térképen Újerdő utca néven jelölt szakaszon. A város is tisztában van azzal, hogy az utat nagyobb terhelés is érheti, ezért, felhagyva a korábbi évek gyakorlatával, vastagabb, szélesebb utat kért a kivitelezőtől – mondta el Lőrincz György polgármester.

 

Ezzel együtt is kevés pénz jut idén útfelújításra. Az év elején nullázta az erre szánt keretét a képviselőtestület, hiszen tartalékot képzett a szentpéteri iskola felújítására. Csak kisebb javításra, kátyúzására maradt pénz. Azóta kiderült, az iskolaügy tovább húzódik, a pénz pedig a tartalékban marad. Azért egy pályázatban reménykedett a város, amiből három utca újult volna meg, ám ősz elejére kiderült, nem nyertünk. A félretett önrészt, 16 millió forintot azonban felhasználtuk, így újult meg az Újerdő – leginkább tüzérségi csapással sújtott csatatérre emlékeztető – szakasza.

 

 

A testület most folytatja a felújítást, átcsoportosítva a költségvetést. Bella Zsolt javaslatára a Dicsőfi utcától a Béke utca torkolatáig felújítják a Felső-lókert utcát, ami már korábban is a terv része volt. Az utca temetőig tartó szakasza és a szintén tervezett Klafszky utca felújítására most nem, talán jövőre jut pénz.

 

 

A város több útja került rossz állapotba az elmúlt évtizedben. Az igénybevétel jelentősen megnőtt, több az autó, sok helyen pedig az utcára vezetett vizek rongálták az úttestet. Ugyanakkor bezárultak a pályázati források is, a hitelre nem támaszkodó város pedig önerőből évenként egy-két utat újíthatott csak fel.

 

Hauptmann Tamás – JTV
2015.10.26.