Halálutak Magyarországon, rangos jánossomorjai szerepléssel – Kiemelten kockázatos a Jánossomorja-Mosonmagyaróvár közötti 86-os útszakasz, ezt mondja ki egy 15 ezer kilométernyi Délkelet-európai, és 3000 kilométernyi magyarországi út kockázatbecslését elkészítő felmérés. Érdekes, hogy hazánk 34 feketével jelzett szakaszából 14 található két számjegyű főúton, a többi az egy számjeggyel jelzett utakon. Ezen belül a legtöbb veszélyes szakasz (4) a 86-oson vár az utazóra, de ha az Észak-Dél tranzitútvonalhoz kapcsolódó két másik két számjegyű szakaszt nézzük (86-74-68), akkor 8 különlegesen kockázatos rész leselkedik a sofőrökre, míg 6 a többi szóba kerülő összes többi szakaszon (41, 42, 44, 43). “A térkép elkészülte csak az első lépés, a projekt következő feladata, hogy a közútkezelőknek és az önkormányzatoknak olyan javaslatokat tegyen, amik megoldást jelenthetnek a térképen látottakra.” – írja a hvg.hu. “Az uniós finanszírozású SENSoR (South East Neighbourhood Safe Routes, vagyis Biztonságos Utak a Délkelet-európai Régióban) projekt célja összesen 15 ezer kilométernyi útszakasz kockázatbecslése. (…) Hazánkban összesen 2918 kilométernyi útszakaszt vizsgált a KTI (Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.) a SENSoR partnereként. A szakemberek összevetették az egyes szakaszok forgalmi adatait a baleseti statisztikákkal.”

Eközben Jánossomorján a legveszélyesebb AMB-kereszteződés lámpás kivilágításának munkálatai még az előkészületeinél tartanak, immár január óta. Az önkormányzat a napokban váltott tervezőt, pont az eddigi tervezési munka lassúsága miatt, és szerződött le új szakemberrel. A tervek három héten belül készülhetnek el, ám az engedélyeztetési eljárás hónapokat vehet még igénybe. A jelentős csúszást igyekeznek behozni, hogy nyár közepére már elkészüljön a lámpás megvilágítás – nyilatkozta a projektet kezelő Lőrincz György alpolgármester.

-hirdetés- -hirdetés-