Kis ünnepség keretében hivatalosan is átadták a Polgármesteri Hivatal felújított épületét csütörtök délelőtt. A város egyik legrégebbi építménye így teljesen megfelel a mai előírásoknak és igényeknek: akadálymentes, ügyfélbarát, az elektromos és számítógépes rendszer is teljesen kiépült.

Megújultak a belső terek, padozatok, kicserélték a nyílászárókat. Az elektromos hálózat, a víz- és csatornarendszer is megfelel a mai kor elvárásainak a felújított Polgármesteri Hivatalban. Kicserélték a tetőt, a főhomlokzat és udvari irodákat újravakolták és a belső udvar is térkövet kapott. Recepció fogadja az ügyfeleket, és egy új szárny is létesült a pénzügyi osztály számára, valamint a mozgáskorlátozottak is akadálymentesen elérhetnek bármilyen szolgáltatást.

A hivatalos átadón Horváth Jácint, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség ügyvezető igazgatója elmondta, a projekt mintája annak, hogyan kell a régit az újjal ötvözni. Kiemelte, a jánossomorjai önkormányzat nagyon jó partnerként működött együtt a pályázat lebonyolítása során. „Örülnénk, ha minden projektgazda ilyen precízen és pontosan betartaná a határidőket, az elszámolásokat időben benyújtaná. Ez a mi munkánkat is segíti, hiszen nekünk is le kell hívni a támogatások összegét, és igazolni azok felhasználását.” – mondta az átadó ünnepségen.
A 2007 és 2013 között rendelkezésre álló 22 milliárd forint uniós támogatásból Jánossomorja Város 50 millió forintot nyert a Hivatal felújítására. Az eredetileg 80 millió 500 ezer forintos összköltségű fejlesztések végül elérték a 100 millió forintot. Ahogy azt dr. Kurunczi Károly polgármester elmondta, sok váratlan, csak a kivitelezés során kiderülő költség merült fel. Nem számoltak például azzal, hogy a mozgáskorlátozottak felszállítását megoldó liftet egyedileg kell majd elkészíteni, mert nagyon szűk a lépcső, ami az emeletre visz. „Emellett az is a kivitelezés során derült ki, hogy a bejárathoz még egy liftet be kell építenünk, hiszen a hivatal bejárata és az utca között több mint harminc centiméter a szintkülönbség, a tervezett hosszabb lejtést az utca közelsége miatt viszont nem engedélyezték.” Ez a lift így még három millió forintjába került az Önkormányzatnak.

A Polgármesteri Hivatal 1810 óta működött községházaként, kb. 100 éve nem végeztek rajta nagyobb felújítást, így feltétlenül szükségessé vált az épület teljes korszerűsítése, főként akadálymentesítése, elektromos és informatikai hálózatok felújítása, kiépítése.
Az önkormányzat 2007 őszén döntött a hivatal felújításáról, főként az elavult technikai felszerelések miatt, de az időközben létesült okmányirodához is biztosítani kellett a megfelelő méretű tereket. Novembertől készült a pályázat, hogy ezekhez az újításokhoz Európai Uniós támogatást szerezzenek. A projekt legfontosabb célja, hogy a helyben tapasztalható gazdasági és közigazgatási változásoknak megfelelő tárgyi feltételeket biztosítson a működéshez és hozzájáruljon a városiak és környékbeli lakosság színvonalasabb ügyintézési feltételeinek megteremtéséhez.
A 2008 májusában beadott pályázatot októberben nyilvánították sikeresnek, amikor az önkormányzat ötven millió forintot nyert a Polgármesteri Hivatal felújításához. A munkálatok idén januárban kezdődtek és a nyár folyamán teljesen átalakult és megszépült az épület.

IV

-hirdetés- -hirdetés-