Felcsillant a remény: mégsem szűnik meg a személyforgalom a településünkön is átmenő Hegyeshalom–Csorna vasútvonalon. Erről Tóth Tiborné országgyűlési képviselő beszélt a JTV-nek, miután a héten tárgyalt a gazdasági tárca illetékeseivel a vonal megmaradásáért.

 

Nem először, de most kedvezően fordulhat a kocka a vonalunkat érintő személyforgalom-megszüntetés terén: a gazdasági tárca ugyanis pozitív változásokat helyezett kilátásba az ügyben.

Megnyugtatták

Tóth Tiborné, megyénk 4-es számú választókörzetének, azaz Mosonmagyaróvár és környékének MSZP-s országgyűlési képviselője a héten két alkalommal is szóban tárgyalt a gazdasági tárca illetékes szakállamtitkárával Felsmann Balázzsal, aki megnyugtatta: nagy esély van arra, hogy mégsem szüntetik meg a személyforgalmat a 16-os, Hegyeshalom–Csorna közötti vasúti szakaszon.

Keresik a megoldásokat

A képviselőnő televíziónknak elmondta: „Bár konkrétumokról még nem beszélhetünk, a minisztérium nem bezárni, hanem működtetni akarja a Hegyeshalom és Csorna közötti vasúti személyforgalmat. Ennek érdekében a tárca keresni fogja a térséggel, az önkormányzatokkal az együttműködést a személyforgalom üzemben tartásáról.”

Tóth Tiborné elmondta, a zajló egyeztetések során a korábban 38 szárnyvonalat tartalmazó lista 24-re, azóta pedig tovább csökkent a bezárandó vonalak száma, és már az előző körben sem volt a listán a vonalunk. Hangsúlyozta, bár még nem beszélhetünk hivatalosan tényekről, sokat jelent, hogy Kóka János gazdasági miniszter nemrég a parlamentben is elmondta: e vonalon elkezdődött a villamosítás tervezése, ami a személyforgalom üzemben tartása felé mutat.
Döntetlen első félidő

A vonal menti települések előző héten nyilvánították ki: nem tartják elegendőnek a minisztérium tájékoztatását az önkormányzati működtetésbe adandó személyforgalmat illetően, így nem tudnak élni a felkínált lehetőséggel sem. Jánossomorja hiánypótlásra küldte vissza a tárca tájékoztató levelét, Mosonszolnok pedig az információk hiánya miatt minősítette tárgyalhatatlannak az ügyet.

Jövő hét

Hogy a mostani együttműködés-keresés konkrétan mit is jelent, arról feltehetően csak jövő hét után szerezhetünk tudomás. A miniszter ugyanis a vonalak működtetésének anyagi oldalát taglaló közszolgáltatási szerződésről is csak vélhetően a jövő hét elején hozza meg a döntést.

Kistérségi tiltakozás

A Mosonmagyaróvári Többcélú Kistérségi Társulás mindeközben mai ülésén nyilatkozatot fogalmazott meg, melyben kiáll a vonal üzemben tartása mellett. Ebben felhívták a tárca figyelmét: e szakasz egy Észak–Dél irányú közlekedési folyosó, amelynek működtetését és fejlesztését maga a kistérségi társulás is fontosnak tartja, de a tárca figyelmébe ajánlották azt is, a bezárás ellent mond a vonal tervezett villamosításának, fejlesztésének is. A nyilatkozat létrehozásában Jánossomorja képviselői is tevékeny részt vállaltak, egy javaslatukkal ki is egészítették a dokumentumot.

Az ülésen a tagok elmondták: a MÁV-ot egy unióval kötött megállapodása köti a vonal villamosítására, ráadásul a kistérségi megyei és a regionális fejlesztési terv az észak-déli közlekedési tengely erősítését rögzítette, amelyben nagy szerepe van ennek a vonalnak is. hozzátéve, hogy a 2013-ig szóló közlekedésfejlesztési tervben nincs benne az új 86-os nyomvonala, ami azt jelenti: a jelenlegi út ugyancsak megterhelt lenne, ha megszűnne a személyszállítás Hegyeshalom és Csorna között, hiszen akkor akár közösségi busszal, akár autóval is erre kellene közlekedni.

Füles

Az itt résztvevő polgármesterek egyikét az ülés előtt a képviselőasszony maga tájékoztatta a remélhető pozitív változásról, azonban – tények hiányában – a testület szükségesnek látta, hogy nyilatkozatban fejtse ki véleményét.

-hirdetés- -hirdetés-