Megnyugtatták
Tóth Tiborné, megyénk 4-es számú választókörzetének, azaz Mosonmagyaróvár és környékének MSZP-s országgyűlési képviselője a héten két alkalommal is szóban tárgyalt a gazdasági tárca illetékes szakállamtitkárával Felsmann Balázzsal, aki megnyugtatta: nagy esély van arra, hogy mégsem szüntetik meg a személyforgalmat a 16-os, Hegyeshalom–Csorna közötti vasúti szakaszon.
Keresik a megoldásokat
A képviselőnő televíziónknak elmondta: „Bár konkrétumokról még nem beszélhetünk, a minisztérium nem bezárni, hanem működtetni akarja a Hegyeshalom és Csorna közötti vasúti személyforgalmat. Ennek érdekében a tárca keresni fogja a térséggel, az önkormányzatokkal az együttműködést a személyforgalom üzemben tartásáról.”
A vonal menti települések előző héten nyilvánították ki: nem tartják elegendőnek a minisztérium tájékoztatását az önkormányzati működtetésbe adandó személyforgalmat illetően, így nem tudnak élni a felkínált lehetőséggel sem. Jánossomorja hiánypótlásra küldte vissza a tárca tájékoztató levelét, Mosonszolnok pedig az információk hiánya miatt minősítette tárgyalhatatlannak az ügyet.
Jövő hét
Hogy a mostani együttműködés-keresés konkrétan mit is jelent, arról feltehetően csak jövő hét után szerezhetünk tudomás. A miniszter ugyanis a vonalak működtetésének anyagi oldalát taglaló közszolgáltatási szerződésről is csak vélhetően a jövő hét elején hozza meg a döntést.
Kistérségi tiltakozás
A Mosonmagyaróvári Többcélú Kistérségi Társulás mindeközben mai ülésén nyilatkozatot fogalmazott meg, melyben kiáll a vonal üzemben tartása mellett. Ebben felhívták a tárca figyelmét: e szakasz egy Észak–Dél irányú közlekedési folyosó, amelynek működtetését és fejlesztését maga a kistérségi társulás is fontosnak tartja, de a tárca figyelmébe ajánlották azt is, a bezárás ellent mond a vonal tervezett villamosításának, fejlesztésének is. A nyilatkozat létrehozásában Jánossomorja képviselői is tevékeny részt vállaltak, egy javaslatukkal ki is egészítették a dokumentumot.
Az ülésen a tagok elmondták: a MÁV-ot egy unióval kötött megállapodása köti a vonal villamosítására, ráadásul a kistérségi megyei és a regionális fejlesztési terv az észak-déli közlekedési tengely erősítését rögzítette, amelyben nagy szerepe van ennek a vonalnak is. hozzátéve, hogy a 2013-ig szóló közlekedésfejlesztési tervben nincs benne az új 86-os nyomvonala, ami azt jelenti: a jelenlegi út ugyancsak megterhelt lenne, ha megszűnne a személyszállítás Hegyeshalom és Csorna között, hiszen akkor akár közösségi busszal, akár autóval is erre kellene közlekedni.
Füles
Az itt résztvevő polgármesterek egyikét az ülés előtt a képviselőasszony maga tájékoztatta a remélhető pozitív változásról, azonban – tények hiányában – a testület szükségesnek látta, hogy nyilatkozatban fejtse ki véleményét.
Hauptmann Tamás
Kapcsolódó cikkeink:
Szükséges de nem vállalható
Testület előtt a vasútügy
Nálunk sem működtetné a vasutat az állam
Vonalban maradunk