Vágányhírzár
Tóthné Temesi Kinga, a Regionális Közlekedésszervező Iroda vezetője annyit mondott, „Nem csak a Csorna-Hegyeshalom, hanem valamennyi vasútvonalat és autóbusz-közlekedési vonalat felülvizsgálatuk. Utasszámlálások és igények alapján mérlegeljük, hogy hol indokolt annak további fenntartása és milyen módosítások szükségesek. Ám a konkrét döntés meghozatala a minisztérium feladata.”
Alap(el)vetés?
Bár tényeket nem, szempontokat megtudhattunk: Országosan csökkent az utaslétszám, mind a vonat, mind a buszközlekedésben, ami szükségessé teszi az ésszerűsítést. Azonban például a munkahelyre, iskolába való eljutás lehetősége az alapvető közszolgáltatáshoz tartozik, ez minden településnél teljesülni fog a jövőben is. Így minden települést legalább egy fajta tömegközlekedéssel elérhetővé kell tenni. Más szóval, azokon a településeken, ahol a vasút mellett van buszközlekedés is, könnyen megfogyatkozhatnak, megszűnhetnek járatok.
Szerintük
A csatlakozások várható, ugyancsak a felmérésnek köszönhető jobb összehangolása akár még kihasználtabbá is teheti a vonalat. Ugyanis mind a dolgozók mind az utasok szerint sokan azért nem választják a vasutat mert a legtöbb csatlakozást – néha csupán percekkel – de gyakran lekési a Jánossomorjáról induló szerelvény.
Dr. Kurunczi Károly Jánossomorja polgármestere is meglepődve, tőlünk értesült arról, a felmérések az utolsó fázisban tartanak. Mint mondta, valóban, májusban egy kistérségi ülésen jelezte az iroda vezetője, szeptemberig lefolytatják az egyeztetéseket, ami azért is volt fontos, mert a hölgy az ülésen is jelezte, valóban felmerült a személyforgalom megszüntetése ezen a vonalon.
Bár a vizsgálatiban nem szerepel majd, az igények benyújtására azonban még a felmérés lezárultával is nyílik mód, mondta az irodavezető. Így a város, annak ellenére, hogy a hivatali szervek nem kérték a véleményét, még léphet az ügyben, ha gyorsan cselekszik. Mielőtt még ez utolsó vonat is elmegy.
Pedig
A jánossomorjai vasútállomás még mindig kihasznált, mondták az itt dolgozók, annak ellenére, hogy a rossz csatlakozások miatt sokan nem ezt a közlekedési módot választják. Az iskolaidő alatt rendszeresen több mint 400 ezer forintos forgalmat bonyolítanak. A másik, a vasutasok által felvetett gond, hogy a felméréseket nyáron, vagyis az iskolamentes időszakban végezték, amikor persze sokkal kevesebb azt utas.
Hauptmann Tamás