Februártól csendesebbek lehetnek az éjszakák Szentpéteren, kitiltják ugyanis a tranzit teherforgalmat a 86-os városon átvezető szakaszán. A változás csak erőteljes rendőri ellenőrzésekkel vezethet eredményre, de ebben összehangolt munkát ígér a rendőrkapitányság.

Három éve tárgyal az önkormányzat a tranzit kamionforgalom elterelése érdekében, de nem jutottunk előbbre. 2019. előtt nem tehetjük ezt meg, mert akkor vissza kellene fizetni a korábbi útfelújítás árát az Uniónak, legalábbis az állam szerint. Már az Unióhoz is fordult Jánossomorja, egyelőre azonban válaszra vár. Egy eredmény azonban született: Hamarosan éjszaka már nem düböröghetnek át a kamionok a városon: este tíz és reggel hat között kitiltják a 20 tonnánál nehezebb teherautókat a 86-os átmenő szakaszáról. Zajterhelést végeztetett a közút kezelőjével a város, és az eredmények magukért beszéltek, ide is érvényes lesz a tiltás február elsejétől.

IMG_4901

Ilyen korlátozás már Bősárkányban is él, évek óta, hamarosan ezt a táblát láthatjuk Jánossomorján is. A bősárkányiak ráadásul már pereket is nyertek az állam ellen, hiszen repednek a házak, a zajterhelés pedig magasan a határérték feletti itt is. A lakók azonban azt mondják, sok esetben nem veszik figyelembe a sofőrök a tiltást. Éjszaka is gyakran hangos a főutca.

Más megoldás nem maradt tehát, mint a rendőri ellenőrzés. Jánossomorja ezért összehangolt munkát kért a csornai és mosonmagyaróvári rendőrkapitányságtól az eredmények érdekében – mondta el Lőrincz György polgármester. – „Úgy láttam, akkor érhetünk el igazán eredményt, ha a két kapitányság összedogozik, ezért együttműködésre kértük őket, és támogatásra találtunk. Közös egyeztetésünk után megállapodtak, hogy legalább heti rendszerességgel ellenőrzik az áthaladókat és értékelni fogják az eredményeket.“ A polgármester ugyanakkor bizakodó: – „Talán ezzel a változással és a rendszeres ellenőrzésekkel nappal is mérséklődhet a kamionforgalom. Már az útvonalengedélyek kiváltásánál feltüntetik a korlátozást, és tervezési szinten is megjelenik az elkerülő útvonal. Az ellenőrzésekkel együtt pedig ez többeket késztethet arra, hogy a kerülő utat válassza, akár egész nap, még akkor is, ha az 20 kilométerrel hosszabb és drágább is, hiszen egy hosszabb útnál nem mindig lehet kiszámolni, hogy mikor ér erre a szakaszra a szállítmány.”

A változással természetesen a helyi cégek és a célforgalom mentességet kap a korlátozás alól.

HT – JTV
2017. január 25.

-hirdetés- -hirdetés-