Egyetlen helyi pályázóként dr. Péntek Tímea, Jánossomorja jelenlegi aljegyzője nyerte el a jegyzői pozíciót. Ezt ma délután Dr. Kurunczi Károly polgármester jelentette be a hivatal tanácstermében, és egyben gratulált is a győztesnek.

A törvényi változások szerint már egyedül a polgármester dönt a jegyző személyéről, majd tájékoztatja a képviselőtestületet. A város képviselői azonban korábban kimondták, előnyösnek, hasznosnak találnák, ha helyi, a várost, és lakosait ismerő személy nyerné el a posztot. Ezt az elvet a polgármester is osztotta, kiemelve, hogy a mindennapi munkában óriási hasznot jelent a mély helyismeret. A pályázati határidő hétfői lejártával kiderült, kizárólag egy helyi nyújtott be pályázatot – mellette tovább hat beadvány érkezett az ország számos pontjáról. A döntés így nem volt nehéz, hangsúlyozta a polgármester az eredményhirdetésénél – bár természetesen a helyi illetőség nem volt feltétele a pályázatnak. Dr. Péntek Tímea szeptember 15-ével lép hivatalba. A város aljegyzői posztra is pályázatot ír ki 15-e után, a kritériumok itt is hasonlóak lesznek majd.

 

Szakmai életrajza

Dr. Péntek Tímea Ilona jogász, korábban tanító; közigazgatási modernizációs menedzser. 1976-ban született, Jánossomorján él, egy kislány édesanyja. Jogi tanulmányait az ELTE Jogtudományi Karán fejezte be 2005-ben. ’99-ben az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán szerzett tanítói végzettséget. A Révai Miklós Gimnáziumban járt középiskolába, biológia-fizika szakra. A közigazgatás modernizálását célzó menedzserképzést a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte meg.

Tanítóként dolgozott az újrónafői iskolában, majd ügyvédi pályába kezdett. 2007-től dolgozik a jánossomorjai Polgármesteri Hivatalban, először, mint gyámügyi előadó, majd 2008-tól igazgatási osztályvezető. Az aljegyzői feladatokat 2011-től látja el. Július közepe óta a jegyző általános helyetteseként látja el a jegyzői feladatokat is.

Célkitűzései között fontos szerepet foglal el az ügyfélközpontúság minél teljesebb megvalósítása. Mint fogalmaz: „A közigazgatás is szolgáltat, tisztában kell lenni azzal, hogy mi az, amire az ügyfél igényt tart, az adott szolgáltatás színvonalával mennyire elégedett. A pult mindkét oldalán mi, emberek ülünk, a telefon mindkét végén mi, emberek beszélünk. Egy hivatalt a szakmai ügyintézés mellett az minősíti leginkább, hogy mennyire ügyfélközpontú.”

HT

-hirdetés- -hirdetés-