A kisebbeket is várta tábor a nyár utolsó heteiben, ám nem a megszokott tartalommal. Drámapedagógiai szakemberek segítségével készségfejlesztő és léleképítő programokkal várt mindenkit a Szemfüles tábor múlt héten a Kozma Galériában.
Színjáték segítségével tanították a résztvevőket önmaguk megismerésére az egyhetes dráma és zene táborban. A drámapedagógia során olyan játékos szituációkat teremtettek, amelyek megoldásából sokat tanulhattak a résztvevők, így akár mindennapi életükben is jobban oldhatják meg gondjaikat.
Szélig Éva táborvezető szerint a fő cél a kiskorúaknál még a ráismertetés. – „Kezdjünk el megtanulni befelé figyelni, a gyerekeknél az a fontos, hogy elindítsuk benne a kíváncsiságot és az igényt arra, hogy önmagukra, belső világukra is figyeljenek később.”
Színjátékokkal, szituációkkal tanították meg, hogy az élet különböző nehéz helyzeteiben hogy kell megfelelően viselkedni, mikor kell kérdéseket feltenni akár, hogy tudnak szabadabban, helyesen dönteni. Egy alkalommal például azt játszották el, a farkas falka hogy fogadja be a kis Mauglit, ezzel pedig a másik tolerálása, elfogadását tanulták meg a gyerekek.
Fekete Annamária, táborvezető kiemelte: – „A drámapedagógia nem színház, nem színpadon lépünk fel és darabot készítünk, hanem a dráma, a színház eszközeivel dolgozva befelé kutatunk, magunkat fedezzük fel és bontjuk ki. Az a fontos, hogy a gyerek mit tud ebből hazavinni.”
A drámapedagógia egyre népszerűbb eszköz az iskolai, óvodai és felnőtt oktatásban egyaránt, minden korosztály számára megfelelő szintekkel bír.
A táborban minden nap meditációval indult, ahol felkészítették magukat az egész napos tanulásra. Különböző kézműves foglalkozások is segítették a fejlődést. A táborvezetők a zenei eszközöket is bevonták a tanításba. A főként meditatív, relaxációs eszközként használt hangtál a hét végére a gyerekek egyik kedvence lett, amelyet nemcsak célszerűen használnak, hanem kedvvel zenéltek is rajta a szabadidőben.
JTV