De ezen kívül az otthoni tanulásnak legalább ugyanekkora jelentősége van. A szentjánosi óvodában Kőhegyiné Jókúti Edit az alsós iskolában tanító pedagógus szülői értekezleten számolt be az anyukák és apukák számára legfontosabb tudnivalókról. Kiemelte, hogy nem könnyű feladat a felkészítés, amit nehezít az, hogy mindhárom korosztály közös, vegyes csoportokba kerül az óvodákban. – “Jobb volt, amikor az óvodában még úgynevezett tiszta csoportok voltak, mert ott több idő jutott az iskolára való felkészítésre. A vegyes csoportokat kicsit nehezebb kezelni, de itt is próbálkoznak már azzal, hogy bizonyos tennivalóikat időkorlátok közé szorítsanak, és hogy megtanulják a gyerekek azt, hogy vannak bizonyos feladataik. Otthon is sokat tudnak segíteni a szülők, például azzal, hogy feladatokat adnak a gyerekeknek. Erre a leghétköznapibb dolgok is megfelelőek, például a rendrakás vagy a fogmosás”- tette hozzá.
Ha kétségek merülnek fel az iskolára való alkalmasság kapcsán, akkor iskolaérettségi vizsgálatot végeznek a nevelési tanácsadóban. Az óvónők azonban csak javaslatot tehetnek, a végső döntést mindig a szülőnek kell meghoznia. Az óvodában egyesével is foglalkoznak a nehezebben tanuló gyerekekkel, hogy felzárkóztassák őket társaikhoz. Az idei évben a 85 nagycsoportos kisgyerekből 69 biztosan megkezdi az iskolát, 11 gyereknél még a szakértői véleményre várnak, 5 gyermek pedig szülői kérésre marad még egy évet az oviban. A számok a tavalyi évben is hasonlóan alakultak.