A gyerekek és a tanárok dolgát egyaránt megkönnyíti, ha csak iskolaérett gyermekek lépnek az első osztályba. Az Aranykapu Óvoda tagintézményeiben erre készítik fel a gyerekeket, a szülőknek pedig szülői értekezleten adtak hasznos tanácsokat. Az óvodába visszamaradó és az iskolába induló gyerekek száma idén is a tavalyi évihez hasonlóan alakul majd.

 

Játékos foglalkozáson ismerkednek a legfontosabb iskolai tudnivalókkal a gyerekek a szentjánosi óvoda csoportjaiban. Megtanulják melyik a jobb, és a bal oldal, azt is, hogy mit jelentenek a fölött, alatt, mellett és mögött kifejezések. A nagycsoportosok nagy része szeptembertől már iskolába megy, az erre való felkészítés pedig jórészt az óvoda feladata. Igyekeznek a gyerekek minden képességét egyformán fejleszteni. -„A matematika mellett fejlesztjük elsősorban a gyerekek mozgását, hiszen ezen keresztül fejlődik az értelmük is. Nagy hangsúlyt fektetünk a zenei képességfejlesztésükre, amit minden csoportban nagyon szeretnek a gyerekek. Szeretnek énekeket, mondókákat, verseket tanulni. Élvezik a mesefeldolgozásainkat, amit drámajáték formájában végzünk velük.”- mondta el Fettikné Kádár Katalin óvónő.

De ezen kívül az otthoni tanulásnak legalább ugyanekkora jelentősége van. A szentjánosi óvodában Kőhegyiné Jókúti Edit az alsós iskolában tanító pedagógus szülői értekezleten számolt be az anyukák és apukák számára legfontosabb tudnivalókról. Kiemelte, hogy nem könnyű feladat a felkészítés, amit nehezít az, hogy mindhárom korosztály közös, vegyes csoportokba kerül az óvodákban. – “Jobb volt, amikor az óvodában még úgynevezett tiszta csoportok voltak, mert ott több idő jutott az iskolára való felkészítésre. A vegyes csoportokat kicsit nehezebb kezelni, de itt is próbálkoznak már azzal, hogy bizonyos tennivalóikat időkorlátok közé szorítsanak, és hogy megtanulják a gyerekek azt, hogy vannak bizonyos feladataik. Otthon is sokat tudnak segíteni a szülők, például azzal, hogy feladatokat adnak a gyerekeknek. Erre a leghétköznapibb dolgok is megfelelőek, például a rendrakás vagy a fogmosás”- tette hozzá.

Ha kétségek merülnek fel az iskolára való alkalmasság kapcsán, akkor iskolaérettségi vizsgálatot végeznek a nevelési tanácsadóban. Az óvónők azonban csak javaslatot tehetnek, a végső döntést mindig a szülőnek kell meghoznia. Az óvodában egyesével is foglalkoznak a nehezebben tanuló gyerekekkel, hogy felzárkóztassák őket társaikhoz. Az idei évben a 85 nagycsoportos kisgyerekből 69 biztosan megkezdi az iskolát, 11 gyereknél még a szakértői véleményre várnak, 5 gyermek pedig szülői kérésre marad még egy évet az oviban. A számok a tavalyi évben is hasonlóan alakultak.

Az iskolába beíratás időpontjai: március 19. 8-16 óráig, és március 20. 13-16 óráig.

Petz Brigitta
-hirdetés- -hirdetés-