A víz, a tűz a föld és a levegő, vagyis a környezet megismerésé áll a középpontban az Aranykapu Óvoda új nevelési koncepciójában. A készség és képességfejlesztést célzó programhoz nem csak az általános iskola csatlakozott az idei tanévben, hanem az óvoda is.

A hóval és a téllel ismerkednek mostanság a jánosi ovisok. Ez a nagy havazások miatt nem is lenne meglepő, ám ők ezt nem a kicsiknek örömet okozó időjárás miatt teszik. Szeptembertől ugyanis minden évszakban más őselemről tanulnak a meséken keresztül, és a havas időben természetesen a víz a soros. Ez már az új, kompetencia alapú oktatás része, amit az Aranykapu Óvoda központi intézményében, két csoportban kezdtek el; ötven gyermek, és négy óvodapedagógus részvételével. A módszer célja, hogy a kicsik jól használható ismereteket szerezzenek közvetlen környezetükről.

Horváth Jánosné, a projekt egyik résztvevő óvónője elmondta: -„Az a legfontosabb, hogy olyan tudást adjunk a gyerekeknek, amit saját maguk szereznek meg, és bármikor használni tudják a képességeikhez, készségeikhez mérten.” Az ovisok egy-egy mesét egy héten keresztül dolgoznak fel különböző módokon, színészkednek, rajzolnak, játszanak és így megismerkednek a szereplőkkel, a környezettel. Azzal, hogy mit mire használhatunk, mi miért veszélyes. A gyerekek logikájukat és kreativitásukat is használják, megtanulnak szerepelni, bátrabban mondják el ötleteiket. A módszer szerencsére nem új a magas szakmai színvonalon működő oviban, hiszen eddig is hasonló, modern technikával dolgoztak, igaz, más témákban.

A város pedagógiai intézményei az idei tanévtől 47 millió forintot nyertek, hogy bevezethessék a kompetencia alapú oktatási rendszert. Így az iskola mellett az óvodában is megindult a minél jobban használható tudás elsajátítását célzó képzés.

Hauptmann Tamás

-hirdetés- -hirdetés-