Új gyártócsarnokot avatott a hanságligeti Hipp üzem. A 3.2 milliárdos beruházás megújítja a termelést és növeli a kapacitást, amivel a jövőben a mai 60 milliós gyártási darabszám kétszeresét is el szeretné érni az üzem. A helyi gyárból tökéletesen elláthatóak a Közép- és Kelet-Európai piacok, ezért fejlesztett városunkban a cég.

Hamarosan már a legmodernebb technikát felvonultató szalagokon készülnek a Hipp termékek. A gépsor új gyártócsarnokban kapott helyet, melyet csütörtökön adtak át a hanságligeti Hipp Kft-nél. Az épületet Pápai Lajos megyés püspök szentelte fel. Az ünnepi szalagot pedig Szakács Imre, a megyei közgyűlés elnöke vágta át a tulajdonosok és partnerek jelenlétében.

Az 1995-ben még 65 fővel induló üzemben mára több mint 180-an dolgoznak. Az új csarnok nagyobb munkaerő-növekedést nem jelent, inkább a fizikai munkák gépesítését hozta el. A 3.2 milliárd forintos beruházást az ausztriai és németországi üzemeket megelőzve nyerte el Hanságliget.

Kérik a következőt

Bódi Csaba, az üzem ügyvezető igazgatója elmondta, A hanságligeti üzem megfelelő területtel rendelkezik, ami lehetővé tette, hogy egyrészt ez a beruházás most megvalósuljon, másrészt, hogy fejleszthető is legyen. „ – Ezt a csarnokot úgy építettük fel, hogy ide egy komplett második gyártóvonalat is be tudunk építeni.”

E gépsorokkal az eddigi 65 milliós gyártási kapacitást 85-90 milliósra emelhetik jövőre, de hosszabb távon elérhetik az évi 120 milliót is. Ám még ez a szám is megduplázható, hiszen az épületben még egy gyártósor elfér. A töltés, hőkezelés és a csomagolás kapott teljesen új technológát, a hőkezelés ezen belül is a legmodernebb eljárást teszi lehetővé, ami mind az ízben, állagban, színben előnyöket jelent. A most átadott üzem bővítését 5-10 éven belül tervezik.

Nehézségek ellenére

A hosszú távú kapcsolatot méltatta beszédében Dr. Kurunczi Károly polgármester is, kiemelve, hogy a város egyik legjobb partnerét ismerte meg a Hipp Kft-ben. A beruházás Jánossomorja számára is előnyös, hiszen emelkedik a cég iparűzési adója. – „Legutóbb 46 milliós volt ez az összeg, könnyen ki lehet számolni, hogy a mostani fejlesztés 12-14 milliós adóbevételt jelent, amire nagyon nagy szükségünk lesz. – utalt a nehéz jövő esztendőre a polgármester.

A kislánya is rendszeres Hipp-termék fogyasztó, mondta beszédében Szakács Imre, de komolyabb témaként szót ejtett a gazdasági válságról is. Mint mondta, az, hogy egy ilyen nagy beruházást a jövő bizonytalansága ellenére megvalósított a cég, a távlatokban való gondolkodás jele. Ugyanakkor bízik abban, hogy megyénk élelmiszeriparát nem éri el a válság. – „Épp Hipp úrral beszélgettünk, hogy az ember egy három-négy-öt éves autóval még minden további nélkül fél-egy évet minden további nélkül elautózik, de enni miden nap kell, tehát az élelmiszer-ágazat kevésbé kiszolgáltatott ágazat.”

A krízis hatásaival azonban számolt a cég. A világválság a fogyasztók árérzékenységét befolyásolhatja. Ebből a szempontból a hanságligeti üzem nagyon jó helyen van, ugyanis közel van mind a beszállítókhoz, mind a piacokhoz, ezért a fuvarozási költségek túlzott emelkedésére nem kell számítanunk – mondta Claus Hipp cégtulajdonos.

A Hipp család 1899-ben készítette el első bébiételét, és 50 éve az öko-termesztés egyik zászlóvivője. Hanságligeten idén közel 3500 tonna bionyersanyagot dolgoztak fel, és termékeiket 32 országba exportálják.

HT

-hirdetés- -hirdetés-