A mosonmagyaróvári Huszár Gál Városi Könyvtárban tartott megnyitón Herman Antal, a jánossomorjai körzeti általános iskola történelemtanára mutatta be az alkotót és művet, a sok barátot is maga között tudható, közel harmincfős közönségnek. De Herman a bizánci eredetű ikonok megértésről, teológiai, spirituális jelentéseiről, bonyolult szabályrendszerükről is beszélt a közönségnek – mindezt szemléletesen, pár kiemelt táblakép részletein mutatva be. A középkor kezdetén kialakult késő antik portréművészet a transzcendens világ megértését és átélést szolgálja: Ikont nézni olyan, mint imádkozni, mondta el Herman Antal.
L. Burda Zsuzsanna elmondta, itt, Mosonmagyaróváron, a Flesch Károly Kulturális Központban volt az első kiállítása. Mivel tevékeny részese volt Mosonmagyaróvár kulturális életének, sok barátja, ismerőse akad itt, akik mindig szívesen fogadják. „Jánossomorján nehezebb dolgom van, nagyobb felelősség, kihívás otthon tárlatot nyitni, bár lehet, csak nekem van ilyen kényszerérzetem.”
L. Burda Zsuzsanna íróként, költőként és képzőművészként is aktív, gyermekkora óta foglalkozik írással, amik a 60-as évektől jelentek meg a megyei lapokban, antológiákban. Több önálló kötete is napvilágot látott: 2003. szeptemberében verseskötete “Mindörökre Uram?” címmel, majd 2007-ben az Ella könyve, életrajzi ihletésű regénye. Nemrég mutatták be Arcok című interjúkötetét, melyben jánossomorjai személyeket mutat be. Több amatőr művészeti kör tagja, illetve elismert alkotója. 2003 óta a Jánossomorjai Napló munkatársa. 1999-ben kezdte festeni fatáblás, ikonhatású képeit, 2000-ben már önálló kiállításon mutathatta be a képeket.
HT