A vonal villamosítása már évekkel ezelőtt is felmerült, akkor azonban a pápai vasútállomás korszerűsítése élvezett előnyt, így a beruházás elmaradt. Az országos jelentőségű vasúti pályának titulált vonal villamos felsővezeték-létesítési munkálatai azonban most szabad utat kaptak, így megindulhatott az engedélyeztetési eljárás.
Maga a pálya jelentős, főként a bonyolított teherforgalom miatt. Úgy értesültünk vasúti körökből, a Győr-Sopron-Ebenfurth Vasút Zrt. (GyESEV) is érdeklődött korábban a vonal megvásárlása iránt, mert ezzel egy jóval rövidebb utat is nyithatott volna az ausztriai területek felé.
Úgy tudjuk, a szakasz villamosítása nem befolyásolja különösebben a személyforgalom esetleges megszüntetése ügyében hozandó döntést. Mint arról beszámoltunk, ugyancsak e szakasznál merült fel korábban, hogy gazdaságtalanság miatt megszüntetnék a személyforgalmat Csorna és Hegyeshalom között. A döntés a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hozza majd meg, a nyáron készült közlekedési felmérések alapján.
Hauptmann Tamás