Csak felületes pillantásra tûnik azonosnak. A valóságban két külön térben és külön idõben létrejött képet helyezett egymás mellé Hossala Tamás, ezzel külön jelentéssel ruházta fel az eredeti helyzeteket. A több munkájában is e kettõsséggel foglalkozó fotográfus szerint "a látottak Ãgy más gondolkodást kell, hogy rákényszerÃtsenek az emberre." Hossala Tamásnak két ilyen kettõs képe is látható azon a fotókiállÃtáson, ami szerda óta tekinthetõ meg Pozsonyban, a Fotográfia Közép-európai Házában.
A budapesti Magyar Fotográfusok Háza által összeállÃtott kiállÃtáson tizenhat fiatal fotós képeit tekinthetjük meg. A tárlat anyaga négy témában, témánként négy alkotóval dokumentálja napjaink társadalmát. Hossala Tamás képei az „Együtt-élés” tematikájába sorolták.
Hossala Tamás elmondta: „A képek egy gyerekotthonban készültek, ahol hét évig dolgoztam. Olyan anyagot próbáltam készÃteni, amiben nem külsõsként, hanem belsõsként mutathatom meg azt a világot, amit nem is igen lehet megmutatni.” A nevelõotthonban ugyanis nem családok, hanem olyan fiatalok éltek együtt, akik például konfliktusba kerültek a családjukkal, bûncselekményt követtek el, vagy képtelenek a társadalmi normáknak megfelelni. Hossala Tamás célja a képekkel nem az, hogy megmutassa, kik élnek az otthonban, hiszen ez egy átmeneti állapot a fiatalok életében. Sokkal inkább fontos számára, hogy nem láthatók a képen, de mégis jelen vannak árnyékban, körvonalakban.
Fotók a kiállÃtásrólA kiállÃtás anyaga évenként megjelenõ katalógusokban szerepel 2005 óta, de a tárlat most egyszerre ad helyet mind a tizenhat fotográfus sorozatának. A fényképészek mindegyike ismert és elismert név a szakmában.
A képek egy hónapig láthatók Pozsonyban, de más európai nagyvárosokban is megtekinthetõk majd.
A fiatal fotográfus számára ez a kiállÃtás elismerés, valamint lehetõség a továbblépésre, hiszen a közös tárlaton keresztül más országban is megismerhetik munkáját.
IVV