Regionális Képújság Rendszer | Hirdessen 7 telepls 4600 hztartsban 0-24 rig! - Bsrkny
- Jnossomorja
- Mosonszolnok
- Hegyeshalom
- Kimle
- Halszi
- Mriaklnok
|
|
Hirdetésfelvétel | Balassi Bálint Mûvelõdési Ház könyvtárában hétfõn 9-12, 14-16 óráig szerdán 9-12, 14-16 óráig pénteken 9-12 óráig
Tel/Fax: (96) 225-003
Képújság hirdetési díjszabás
|
| | |
Õsztõl suli? Dtum: 2008. februr 17. vasrnap, 06:28
|
Különösen fontos szerepe van az óvodáknak és a szülõknek is a gyermekek iskolára való felkészítésében. Az iskolaérettség feltételeirõl, az alkalmasság összetevõirõl tartott elõadást a Megyei Pedagógiai Intézet tanácsadója az óvodában kedd délután.
Egy kisgyermeknek nemcsak a megfelelõ életkort kell elérnie, hanem különbözõ egyéb kritériumoknak is meg kell felelnie ahhoz, hogy iskolába mehessen. A korához illõ értelmi képesség nem elég, alkalmazkodni, beilleszkedni is tudnia kell a gyermeknek, rendelkeznie kell bizonyos ismeretekkel magáról és az õt körülvevõ világról. Tudnia kell például egyedül öltözni, testrészeit megkülönböztetni, járásának, mozgásának, valamint kézmozdulatainak rendezettnek kell lennie. Kozmáné Bencsics Ibolya, a Gyõr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet szaktanácsadója azt javasolja, hogy egy háromszögnek kellene mûködnie. Hiszen az eredményes iskolai tanulás egyik feltétele a gyermeknek a képességei, a gyermek adottságai, a háromszög másik csúcsa a szülõ, a harmadik csúcsa pedig vagy az óvoda vagy az iskola, attól függõen, hogy éppen a nevelés hol zajlik.” Az óvodában még a játéké a fõszerep, de iskolában már a betûk és a számok világával ismerkednek a kisgyermekek. Persze a játék azért itt sem marad el, az iskola elsõ osztályaiban is még sok a játékos feladat, a mozgás. A tanulás azonban a fõ feladattá válik, épp ezért fontos, hogy egy kisgyermek mennyire érett meg ehhez a másfajta tevékenységhez. Már ilyenkor februárban kiderül, ki az, aki már meg tud felelni az iskola elvárásainak, és ki az, akinek még maradnia kell, vagy speciális általános iskolában kezdheti meg tanulmányait. A szentjánosi óvoda 36 nagycsoportosa közül hatan a szülõ kérésére maradnak még egy évet, nyolcnál pedig a gyõri szakértõi bizottság dönti el, hogy mehet-e szeptembertõl iskolába. A legtöbb esetben a szülõ és az óvónõ közösen dönt arról, hogy iskolaérett-e egy kisgyermek. A szülõ viszont kérheti – ha gyermeke január 1-je és május 31-e között tölti be a hatodik életévét -, hogy maradhasson még egy évet gyermeke. Viszont ha az óvodában tapasztalnak bármilyen problémát, például a kisgyermek lemarad beszédében, mozgásában társaitól, akkor a mosonmagyaróvári Nevelési Tanácsadó vagy a gyõri Szakértõi Bizottság dönt arról, hogy szeptembertõl iskolás lesz-e a kisgyermek. „Abban az esetben, ha a gyerekek vagy Mosonmagyaróváron vagy Gyõrben részt vettek már ilyen vizsgálaton, abban az esetben a Gyõri Szakértõi Bizottságnak van hatásköre eldönteni azt, hogy a gyermek mikor és milyen iskolába beiskolázható” - mondta Schwartzné Varga Mónika, az Aranykapu Óvoda vezetõje. Jánossomorja két általános iskolájába körülbelül 55-60 elsõs fogja megkezdeni tanulmányait. A pontos létszám még a vizsgálatok eredményeitõl is függ. A pedagógusok véleménye szerint egyre több a sajátos nevelési igényû vagy magatartászavaros kisgyermek, és a statisztikák szerint minden ötödik gyermeket már az óvodából el kell küldeni különbözõ vizsgálatokra.
V.V.
|
|
| |
|
Kapcsold rovatok
|
|
| |
| |