Csökkenhet a nyugalom, és zöld felirat kerülhet a mosatni kék helyére a jánossomorjai vasútállomáson a decemberi menetrendváltozással. Ekkortól ugyanis már a GYSEV Zrt. mûködteti a Rajka – Hegyeshalom –Csorna – Porpác vonalat a MÁV helyett. A cég az átvétellel villamosítást is ígér a vonalra. Az elektromos hálózatot Uniós pályázat segítségével, 2015-ig építenék ki. A pályát és a biztosító berendezéseket is fejlesztenék, ami összességében jelentõsen gyorsabbá, környezetbarátabbá, csendesebbé és olcsóbbá teheti a vasúti közlekedést.
Állami döntés szerint e szakasszal együtt még további négy, nyugati régióban fekvõ vonal, összesen 214 kilométer kerül át a GYSEV-hez. A mi vonalunk mellett a Szombathely – Porpác, a Szombathely – Kõszeg, Szombathely – Zalaszentiván és Körmend – Zalalövõ szakasz is mûködetõt vált.
Ezzel a vasúttársaság egy Prágától Pozsonyon át egészen a horvát kikötõkig nyúló, szak-déli korridort alakíthat ki. Egymillió tonna árút terelnének a közútról a vasútra, nem mellékesen tehermentesítve ezzel a közutat, például a 86-os fõutat. A társaság jelenlegi hálózata nem kerüli el a magas hegyeket, ám a a hegyeshalmi vonal megszerzésével már olcsóbb, gyorsabb utat is biztosíthat szerelvényeinek a cég.
A fejlesztés a személyszállítást is érinti. Az eddig többször fenyegetõ vonalbezárás biztosan kikerült a tervekbõl.
Szûcs Viktória, a GYSEV Zrt. kommunikációs munkatársa elmondta, a következõ idõszak mindenképpen a fejlesztésrõl szól. –„Ha ez a korridor létrejön, a tulajdonosnak, vagyis az államnak, a GYSEV-nek és a lakosságnak is érdeke, hogy ezek a vonalak megmaradjanak és a személyszállítás is folyamatos maradjon. Vagyis álláspontunk szerint érdemes hosszú távon gondolkodni e szakaszokon.”
A GYSEV szeretne minél több utast a vasútra csábítani, felülvizsgálják a menetrendet a praktikusabb vonatközlekedés érdekében, sûrítenék a járatokat, erõsítenék a regionális közlekedést. A társaság a változás kapcsán azt is kijelentette, hogy egy helyi vasúti dolgozónak sem kell tartania a leépítéstõl.